1 oktober

Idag började min dag med att klockan ringde 06:20, som vanligt snoozade jag och klev istället upp 06:40. Klädde på mig, väckte syrran, åt en banan och gick sedan på toa. Gjorde mina behov där och när jag kom ut var klockan 07:07! Fort som fasiken slängde jag på mig kläderna, gav en puss åt Jenny och sprang till bussen som gick 07:10. Så fick stressa än en gång iväg till bussen.

Satte mig på bussen, slapp betala, och lyssnade lite musik. Somnade till efter Leipojärvi as always. När vi började närma oss Gällivare kom den där känslan tillbak och rutinerna jag haft i tre år. Ungefär vid mc-klubben öppnar man ögonen och suckar lite lätt. När man kommit till Gällivare och åkt förbi korsningen sträcker man på armar och ben och lyssnar klart låten för att sedan stänga av musiken. Väl vid hedmans sätter man sig upp och sträcker på sig än en gång och riktigt hänger med axlarna och suckar tungt. Precis så gjorde jag imorse, kändes lite konstigt när Daniel, Henrik och alla gick till heden och jag svängde åt motsatt håll. Saknar hedskolan lite grann, iallafall klassen, lärarna och gemenskapen.

Iallafall så hämtade mamma mig och skjutsade upp mig till Malmberget. Kom kanske vid halv nio hit så satt bara vid datorn, drack lite kaffe och sen gick jag till pressbyrån. Mötte Alexandra, Anna och Linno när de just kom med bussen och vi gick då till skolan. Hade matte, engelska och svenska och slutade sen vid två. Våran surtant till lärare lät oss gå en halv timme tidigare. grattis!


Anna och Linno

När jag kom hem la jag mig i soffan och kollade tv för internet funkade inte. Väntade på mamma som kom med mat efter fem nångång. Grillad kyckling och potatissallad. gotti.

Vid sex kom Evelina till mig, vi satt lite vid datorn, kollade tv och gick sen till konsum och handlade. Köpte lite mat till helgen, tänkte äta tacos. Förde upp maten och blev sugen på godis så gick till pressis. Fast stannade till på våning tre först och hälsade på David som satt vid datorn. Sen kom Jens och Robin också. Efter pressbyrån for vi upp till mig och kollade lite grey's innan jag följde Evelina till bussen. Gick sedan ner till Pernilla och gick ut och promenerade med Maria och Evy. Gick bara en kort sväng.

Nu sitter jag och kollar på generation fett, den handlar om världens fetaste man. stackarn. Ska bara skriva klart här och sen ska jag gå och borsta tänderna och hoppa i säng, blir nog första gången jag inte ligger med datorn i sängen för jag tänkte faktiskt läsa en bok. Fick låna gömda av Maria.

Börjar dagen imorgon klockan 08:00 med gympa. jobbigt. sedan och svenska och data och efter det har vi sluut! :D Då ska jag och några andra åka ner till Gällivare och hälsa på våran gamla kära skola. Sen blir det nog stan några varv också.

puss o kram


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort