Utmaning: Om min hund - Meija

Vad heter din hund?

Meija

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Hon hette det från början och eftersom att vi inte kom på något annat namn så fick det bli det.

När är din hund född?
15 Februari 2003

Vilken ras är den och vilken färg har den?

Jämthund i flera färger, svart, vit, grå.

Vad väger din hund?
28 - 30 kg

Vart köpte du hunden och vad kostade den?
Vi köpte henne från en familj i tärendö, jag tror att hon kostade 2500:-.

Varför valde du just den rasen?
Det var för att pappa skulle ha en jakthund.

Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Nej

Är hunden rädd för något?
Nej jag tror faktiskt inte det, eller ja hon är lite rädd när man är ute och åker spark och cyklar. Då håller hon sig helst så långt bort som möjligt.

Vill du ha fler hundar av samma ras?
Nja,  men när jag blir äldre ska jag köpa en egen hund. Vilken ras vet jag inte.

Kan hunden några konster och lydnad?
- sitt
- ligg
- snurra (nyss lärt henne)
- spela död (också nyss lärt)
- vacker tass
- NEJ!
- stanna
- stå
- kom hit (fast då är det på hennes villkor, kommer när hon vill. Fast hör hon att man blir riiktigt förbannad så kommer hon direkt)

Jag utmanar följande:
Alla hundägare!
Länka gärna om du gör utmaningen :)


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort