Sluta tjafsa

Jag har kommit på att det totalt onödigt att tjafsa eller diskutera. T.ex. om jag säger att någon är snygg eller om jag tycker att någon maträtt är god så säger den andra "nä det är den eller det inte alls", varför ska jag då säga emotoch varför ska den andra överhuvudtaget säga något? Jag står ju fortfarande fast vid att jag tycker han är snygg och den andra står fast vid att han är ful. En liten tanke såhär på morgonkvisten.



Sitter här i rummet med datorn i famnen och en kopp te på bordet. Trodde jag var den enda som var vaken men hör och häpna, Jens är också uppe. Och hundarna är såklart också vakna, varje morgon möts man av en liten vovve som står med öronen bakåtstrukna och svansen viftande i 180 km/h.

Igår var det som lilla julafton för mig, mina saker från djurmaxi kom! Åh vad roligt det var att slita upp paketet. Allting var jättebra förutom en reflexväst  som var lite för liten, den gick inte att stänga igen under magen. Så jag vet inte om jag kanske ska kolla om Tindra vill ha den. Annars får jag väl skicka tillbaka den men ändå, den kostade typ 60 spänn. Så det var inte mycket alls. Och ett läderkoppel har jag äntligen i mina händer!

Ikväll ska jag stå för efterrätten, det blir chokladmousse med vaniljkesella. Skitgott! Sedan blir det robinsontittande. Wiho! Den slutade så spännande förra veckan. Annars under dagen blir det väl inte så mycket att göra förutom att gå ut med hundarna. Sedan går man mest och släpar fötterna efter sig, försöker få tiden att gå så sakta som möjligt. Jag vill inte att det ska bli tisdag!

Jag tror att jag ska rymma till porotunturi.


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort