Min fina kompis ♥

På fredag hade vi tid till veterinären och väl där fick vi svar på våra frågor, varför hon haltar och vad knölen är. Diagnosen blev artros på båda frambenen och juvertumör. Mot artrosen fick hon medicin som skall ätas i 20 dagar och om någon vecka ska vi tillbaka och lägga upp ett träningsschema för henne. Tumören tyckte han att vi ska operera bort, dock har vi bestämt oss efter att bl.a. ha läst på internet, att hon har några år på nacken + att det kostar en del att vi inte kommer att göra någon operation. Skulle hon må dåligt och tumören växer får vi helt enkelt göra det som är bäst för henne. Jag vet inte om det är en godartad eller elakartad tumör då inga tester har gjorts. Att inte se samma glimt i ögonen på henne tynger ner hjärtat litegrann och när hon haltar fram på våra promenader så vill jag bara lyfta upp henne ochh hjälpa henne.

  


Kommentarer
evelina

Vad tråkigt att det inte är nå bra med Meija :( Hoppas artrosen blir bättre med träning! Tumören kan hon ju leva länge med även om det är så att den skulle vara elakartad. Det är hemskt att det ska kosta så mycket när de är sjuka, för man vill ju inget annat än att de ska bli bra. Tänker på Nelly när jag ser Meija, gammal och sådär lite smårund speciellt vid halsen/bröstet haha :)

2012-06-13 @ 17:20:29
Hemsida/blogg: http://pevvsan.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort