Jag har funnit Dröjmurs självsfrände

Idag har jag ridit, för första gången på ungefär nio månader. Jag har bara inte haft någon häst och så har det bara blivit så.

Men idag när mamma kom hem efter att ha varit på skolan och blivit intervjuad av nsd angående nerläggningen av skolan, så sa hon att Camilla hade bett mig ringa. Så jag ringde och hon undrade om jag ville följa med på en tur. Såklart ville jag ju det. :D

Ridturen gick jättebra, var lite nervöst för det var första gången jag red Gneisti och det var ganska mycket att tänka på. Men det gick super, han var jätte duktig.

Han är på pricken lik Dröjmur, det är helt sjukt. Dom har precis samma trav, tar stora steg och man bara flyger i sadeln. Samma är det med galoppen, man flyger så härligt fram. Ja det var en härlig känsla, som att jag satt på Dröjmur igen. Eller nja inte riktigt, men man kände igen sig från förr och det var nog kanske därför det gick så bra också. Det enda som skiljer dom åt är att man bara behöver säga till litegrann och dra ytterst lite i tyglarna när man ska stanna Gneisti. Han är lydig. Lite tjorvig att kliva upp på men det gick till slut.

Men det känns iallafall bra att man tagit sig upp på hästryggen igen. :)


Kommentarer
Evelina

Vad roligt! :D Och det var ju på tiden, nu är det bara att du fortsätter :)

2008-12-06 @ 15:02:38
Hemsida/blogg: http://pevvsan.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort