Fredag 19:28

Imorse vid tio checkade vi ut från vandrarhemmet, city backpackers. På en gång gick vi med väskorna till Alexandras syster, vi var även och köpte frukost så vi åt det innan vi knallade mot stan där vi också har varit hela dagen. Har kommit tillbaka till lägenheten för en stund sen och nu tar vi det bara lugnt och hoppas att allt kommer att gå bra imorgon. Igår när vi hade varit och fikat i gamla stan så såg vi statsministern Fredde promenera till riksdagen. Och idag när vi var på stan så såg vi snyggingen nedan stå och dj:a i ett skyltfönster inne på carlings.

Fredag 00:41

Tagresan ner till Stockholm gick bra, dock med ytterst lite somn men det gick anda. Var lite slagsmal pa taget sa det var lite spanning, trist for det som var inblandade men kul for oss som hade sjukt trakigt.

Pa onsdag nar vi kom fram sa lamnade vi vaskorna pa vandrarhemmet, rummen fick vi forst nar vi kom tillbaka pa eftermiddagen. Kakade lunch och tog sedan pendeltag till Huddinges universitetssjukhus dar vi halsade pa hos barnavdelningen och nar vi antligen var klar dar sa akte vi tillbaka in till stan. Fick vara rum och sen sprang vi pa stan, kakade middag i kungshallen. Typ varldens rorigaste stalle om du fragar mig. Efter en laaang dag gick vi antligen tillbaka och la oss.

Torsdagmorgon vaknade vi av att Robert bankade pa varan dorr sa vi hopapde upp da. Kladde pa oss och at frukost pa stan. Hela dagen fram till klockan tre sprang vi pa stan. Vid tre hade vi ett studiebesok pa riksdagshuset. Efter det besoket fikade vi i gamla stan och at middag. Har uppdaterat oss om varlden nu i nagra timmar sa nu ska vi hoppa i sang. Imorgon vantas mer shopping och lite resfeber. PussochKram!

Tisdag 14:39

I skrivandes stund så är det precis 4 timmar kvar tills tåget går. Halv fem hoppar jag på bussen till stan och jag har redan sagt hejdå åt hundarna för jag klarar inte av att gå dit just innan jag åker. Var jobbigare än jag trodde det här, kommer ju hem om 12 dagar om vi nu kommer iväg till Turkiet. Men jag har som mest varit borta från Akke typ fyra dagar och nu ska jag vara borta ännu längre. Måste krama om Jenny också när hon kommer hem. Meen det är bara att bita ihop, försöka iallafall.
Har precis duschat, smort in mig, klätt på mig och målat naglarna så nu är det väl bara kvar att dubbelchecka väskan så att allt är med och sedan stänga igen den, ska slänga i mig mat innan jag åker också. När jag kommer till stan så ska jag och Isabelle fara och handla lite ätbart till tåget. Jag HOPPAS att jag får sova längst ner på tåget för inatt har jag varit uppe och sprungit och sover jag högst upp kan man ju hamna på sjukhus.
Nä nu ska jag göra lite nytta, vet ej när ett nytt blogginlägg kommer. Så fort jag har chans till en dator kanske. Annars hörs vi om 12 dagar.

Picture this

Davids outfit till Umeå

Älg när vi åkte hem från stan idag

Måndag 14:14

Idag var jag faktiskt till skolan för att få information om Stockholmsresan som går av stapeln imorgon. Sen har jag rensat ur mitt skåp och lämnat in nyckeln. Nu ligger jag i sängen och äter choklad och sneglar lite på resväskan. Men tänkte väl ta och packa klart ikväll. Måste ladda ner lite låtar också och ladda kameran. Men ska först gå ut på en promenad med Akke. Usch vad jobbigt det kommer bli imorgon när jag åker hemifrån.

Söndag 13:59

Idag är det hyffsat bra väder, solen tittar fram mestadels av tiden fast det blåser kallt ibland. När jag klev upp så åt jag frukost sen gick jag ut och tvättade bilen och det var inte en dag för tidigt. Sen gick jag ut med hundarna men tror inte jag törs gå ut med dom något mera innan vi åker. På fredag drog dom med mig ner i diket och idag höll jag på att flyga med igen men istället brände jag fingrarna på kopplet. Det gjorde fruktansvärt ont, svider och alla fingrar har varsin vacker blåsa. Nåja, nu ska jag ta min mintkrokant och sätta mig i bilen till Hakkas.
Denna fick Jenny av mig i present.

Svar på kommentar

Anonym om Alanya 2003:
Är det Flower Garden ni bodde på? :p
Svar: Nej vi bodde på Hacibey :)

Lördag 22:52

Hallådär. Idag fyller jag år och jag har fått massor av välbehövliga presenter. Underkläder, örhängen, pengar och saker till resan. Har redan krypit under täcket för det finns inte mycket annat att göra. Imorgon ska jag åka till Hakkas för att se på fotboll, sen kanske jag hämtar in resväskan från förrådet. Måste fixa låtar att lägga in på en mp3 och min mobil, tånaglarna ska också få bli lite fina. Men nu ska jag kolla klart en film på femman och sen sussa :) Godnatt!

Fredag 16:51

Idag är inte min dag, går någonting snett kommer hela dagen att gå sne. Började med att när jag städade så trillade jag över stolen och välte ut allt vatten med rengöringsmedel. Nyss när jag var ute med hundarna får de syn på en råtta och slänger sig ner i diket varpå jag trillar och släpas efter. Klarade mig otroligt nog med bara skrapsår på armbågen. Nu ska jag hålla mig inne resten av kvällen med något gott att äta och något bra att titta på.

Torsdag 22:48

Sådääärja, då har jag haft klart min praktik på förlossningen/BB/gyn. Hade jag haft en lön där hade jag nog kunnat stanna kvar för man jobbar ju helst inte utan att få betalt. Åkte också hem till mitt älskade hem idag efter att ha sovit en natt i stan.
Imorgon ska jag städa här hemma och pyssla om hundarna, hade ju velat ha sol så jag kan duscha av hundarna men det är ju en lite knepigare beställning. Lördag fyller jag år och Jenny ska ha kalas. Lite packning kanske också ska hinnas med denna helg.
Idag var Jenny på kalas hos en kompis i dokkas så jag plockade upp henne när jag kom från stan. På vägen hem står det två älgar i diket och diskuterar och när vi ska passera dom bestämmer den ena sig för att springa upp på vägen. Tur nog vänder h*n sig just vid vägkanten ungefär och springer in i skogen istället, hade den inte gjort det hade torsdagen den 19e maj varit den dag som jag för första gången kört på en älg.
Nu ska jag sova, gonatt!

Onsdag 21:42

Idag var näst sista dagen på praktiken, känns ändå skönt att det är över. På lördag ska jorden gå under, på min födelsedag!!!, och det känns ju lite trist. Har ju sett framemot Stockholm och Turkiet i typ 60 dagar och så blir det inget. Men hoppas jag hinner äta lite tårta och öppna några presenter. Nu ska jag och Pernilla hämta hennes syster och min kusin från Gällivare. Pussochkram!

Vinn 40 par skor!

KLICKA HÄR!
Nu har du chansen att vinna skogarderoben du alltid drömt om!
Tävla tillsammans med TLC och Brandos.se om 40 par skor!

Måndag 10:20

Godmorgon! Har klivit upp nyss och sitter och äter hallonkräm med mjölk. Efter jag fikat ska jag ut och cykla med Meija och sen äta och duscha innan jag far på praktik. Igår var vi i Kalix hela dagen för Jenny spelade fotboll. Gick på stan en sväng och hittade ett par sandaler på eurosko. Kom hem vid sextiden och då åt jag middag sen var jag ute i skogen och gick med hundarna. Imorgon fyller lillasyster år!

Lördag 18:15

Idag har faktiskt varit en riktigt skön dag. När jag vaknade imorse så märkte jag att under natten har jag tagit på mig morgonrocken, men det kan ju också vara skönt. Blir kul för Isabelle och Alexandra när vi åker och dom ska sova med mig i flera veckor, får se vad som hittas på i sömnen. Är lite orolig för att vakna upp i receptionen på hotellet eller vid poolen.
Idag har jag och Jenny kämpat med veden sen har jag varit ut med hundarna en sväng och nu sitter jag ute på altanen i solen och väntar på mat. Det blir grillad fläskfile och kyckling med tärningspotatis. Igår åt vi tårta för mamma fyllde år! Ikväll ska jag bara lata mig framför tvn.

Alanya 2003

Kleopatra stranden

Jenny och jag

Jenny med en liten liten sköldpadda vid resturang Green Star

Min lillkusin Amanda som flyter på madrassen,
Jenny med den rosa ringen och min storkusin Linda i barnpoolen

Båtutflykt

Utsikt från båten mot hamnen

Familjen samlad

Jens och kusinerna Emil och Johanna

Aqua park

Tjohej!

Storebror och lillasyster

Bardisk i poolen

Jenny somnade efter maten på resturang Corner

Påväg in i Dimcaygrottan

Alanya i bakgrunden

Flottar som vi åt lunch på

Östra stranden

Steker

Resturang Moonlight

Katter fanns det gott om

Som sagt

Jag och mamma gick på en shoppingrunda.
Jag köpte ett par jeans men dom var för långa
så personalen fållade dom och kom sedan till hotellet med byxorna.

Sista kvällen, hela gänget samlat!
Första raden: En från personalen, Pappa, Johan, Kurt
Andra raden: Anders, Kerstin, Inger, Ingela, Kurt, Linda, Robert
Tredje raden: Johanna, David, Mamma, Emil, Jens
Sista raden: Jag, Amanda, Jenny och Mathilda

Meija var glad när vi kom hem

Tisdag 17:32

Idag har jag promenerat med hundarna, hämtat min faster, staplat ved och legat ute i solen med hundarna. Nu väntar jag på mat och laddar upp lite bilder på internet :) Vet att ungefär alla bilder är på Akke men det är bara för att han kan se så rolig ut på vissa medans Meija ser likadan ut på alla bilder.

Måndag 19:49

Idag har jag staplat ved och promenerat med hundarna. Tisdagen lär se likadan ut. Just nu väntar jag på middag(!!), men vi ska äta köttfärssås och spagetti så det är väl värt väntan. I veckan ska jag sova några nätter i Malmberget för jag har förmiddag och är jag i byn måste jag kliva upp vid femtiden, känns lite väl jobbigt. Nuu är maten klar!

Såhär roligt har jag

Söndag 19:08

Idag var det tänkt att jag skulle ha praktik men med en natt med lite sömn och huvudvärk mådde jag fortfarande dåligt när jag vaknade så ringde och sjukanmälde mig. Gårdagen på praktiken var riktigt jobbig, kändes ungefär som att jag hade jobb som en städerska och var den enda på hela bygget.
Då jag inte riktigt haft en riktigt helg så ska jag hälla upp en skål med chips strax! Kanske kolla gossip girl för ovanlighetensskull. Förresten, 15 dagar, 23 timmar och 27 minuter kvar!

Tävla om nya Xperia arc från Sony Ericsson

Jag är med och tävlar om en Xperia arc från Sony Ericsson. Man ska ta en bild eller ett filmsnutt som fångar ett speciellt ögonblick och man kan lägga upp bilden eller filmsnuttet via blogg eller facebook/twitter. Tävlingen hittar ni HÄR!
Det här är en bild på Akkes tass och min hand. Bilden betyder mycket för mig för att Akke är allt för mig, han är ficklampan i mörkret och han får mig att skratta och bli glad varje gång jag träffar honom. Min ögonsten ♥

Fredag 23:14

Jag har praktik och det har jag hela helgen, jobbigt värre men det går nog fort! I veckan fick jag vara med på ett kejsarsnitt och idag fick jag vara med på en förlossning. Ska nog aldrig skaffa barn, verkar som en oskön känsla med värkar och tjosan. Nu ska jag mata mina älskade hundar och sen krypa under täcket och kolla tv!

Måndag 17:27

Idag vaknade jag kvart i ett!!! Herregu. Nåja, därför dagen gått så fort också. Igårkväll skulle jag ju se BigBrother men var ute på hundjakt istället, i ungefär en timme körde jag runt med bilen och sprang runt i skogen och ropade efter hundarna. Pappa hittade Meija först och när jag knallade efter en grusväg hör jag något prassla i skogen och då ser jag en Akke komma springandes i full karriär, glad som en lärka. Tillbaka kommer dom ju alltid, man vet bara inte hur länge dom bestämt sig för att vara borta.
Nu ska jag äta middag och njuta av min ledighet. Denna vecka ser ut såhär:
Måndag: Ledig
Söndag: Praktik 07:00 - 15:30

Snart, snart, snart!!!

Valborg

Igår var det ju som sagt valborg och då var jag, Ylva och Lina hemma hos Alexandra där vi grillade fläskfilé och kyckling. Till det åt vi potatiskroketter, bearnaisesås, pepparsås och grönsaker. Samt lite goda drinkar. Senare på kvällen for vi på harrys men ungefär så fort vi kom dit så letade vi efter skjuts hem för det var inge drag där. Efter massor av sms och samtal så hittade vi till slut skjuts! Kvällen avslutades hemma hos Alexandra med rester av middagen, en tältsäng och promnight. När vi vaknade vid ungefär klockan ett åkte vi på frasses och käkade. Nu är jag i byn och väntar på att BB ska börja, verkar som att det kommer bli ett spännande avsnitt ikväll.

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!