Våran resa till Spanien 13/1 2012

Tänkte jag skulle berätta lite smått om våran Spanienresa, eller ska man säga Gran Canaria eller Playa Del Ingles? Ja jag vet inte riktigt. Nu har det ju inte hänt sådär jättemycket då dagarna i princip såg likadana ut.
-
Det började iallafall i Luleå, planet skulle lyfta 14:55 men då ropar de i högtalarna att de trott att det varit något fel på planet men att det tydligen inte skulle vara någonting. Kort därefter säger de att det visst är något fel så vi måste vänta på en flygplanstekniker eller något liknande så 18:00 skall vi få ny information, under tiden får vi matkuponger på 100 kr så vi beställer mat. Klockan blir sex och vi får det otroligt jobbiga beskedet att planet är trasigt och ett nytt plan från Glasgow är på väg. Vi får ännu en matkupong, denna på 85 kr. Först efter 00:00 får vi kliva på och det var den jobbigaste flygresan jag någonsin varit med om.
Ungefär 07:30 checkar vi in på vårat hotell, Tamaragua. Då handlade vi frukost som vi sedan åt innan vi gick och la oss och sov några timmar. Det var molnigt när vi vaknade men ändå gick vi ner till poolen en sväng, jag och Jossan doppade oss lite men det var ganska kallt. Sedan sov vi nog lite till innan vi fixade oss och gick ut och åt. Jag var trött och sliten och inte alls sugen på party så jag gick hem och la mig efter middagen medans de andra gick ut och kollade läget. Våran receptionist var lite creepy och balkongdörren gick inte att låsa så jag sov med en gaffel brevid mig.... Just in case! ;) Mitt i natten när Jossan och Alexandra bankade på dörren blev jag så rädd att jag sprang in i en byrå, det gjorde väldigt ont.
Så blev det söndag och vädret var lite halvtaskigt så vi gick ut på en liten upptäcktsfärd så att vi skulle hitta överallt. Vi letade fram havet och doppade oss där, kkkaallt var ordet! Men sjukt kul med alla dessa vågor! När vi badat klart hittade vi ett ställe där vi fixade våra naglar. Blev väldigt nöjd även fast det var liiite småslarvigt. Tror det var på lördag som vi köpte "barrunda"-biljetter, MTV och playboy. Riktigt roligt! Man möttes på en bar där man var i ungefär 45 minuter och sedan gick man tillsammans till nästa bar och stannade där 45 minuter o.s.v. Varje gång man kom till en bar fick man några gratisshottar och de gick också runt med en flaska under kvällen som man fick dricka ur. Happy hour var det också så köp en drink och du får två. Det var väldigt mycket skandinavier vilket var jätteroligt! :)
Resten av dagarna ser likadana ut. Vakna, äta, sola/bada, sova, duscha, fixa sig, äta middag, festa. Träffade ett gäng sköna killar från Sverige som vi sedan hängde med nästan varje kväll, eller en av dom iallafall. En av kvällarna kom det var fram en kille som låtsades vara typ engelsk men det visade sig att han var svensk och när vi skulle gå hem så följde den här killen och hans kompis efter oss, det var riktigt obehagligt. En annan kväll mötte vi en gammal gubbe som snurrade hejvilt på sin snorre, alltså hallå! Varför gör man så?? Mycket sjukt har man vart med om men jag har också haft så himla roligt! Klubbar som vi hängde på var Chinawhite, Systembolaget, Pacha, MTV, Scandic bl.a. Men absolut roligast var MTV! :)
Hoppas på att kunna göra en likadan resa januari 2013 fast då stanna två veckor istället. Hotellet vi bodde på var jättebra, stort rum med vardagsrum/kök, två sovrum, toalett och en balkong. Jag är iallafall supernöjd och har träffat så trevliga människor. Det sjukaste var när jag och Jossan var med  i tävling så var det en tredje tjej med och det visade sig att hon också kom från Gällivare! Världen är liten :)


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort