Två år sedan bifrost tävling

Idag är det två år sedan jag och Dröjmur tävlade för första och sista gången i fyrgång.

Jag var på cypern när jag fick veta att jag skulle tävla med honom. Vi var på hotellrummer när Camilla ringde, först prata hon med mamma lite och sen fick jag prata med henne. Tänkte "vad är det nuu" och när hon sa att hon anmält oss blev jag som nervös och stressad. Sa att vi måste hinna träna innan!!

När jag kom hem så börja vi träna direkt på hockeyplan, tror att det var ett varv tölt, ett varv trav, ett halvt varv skritt och sen ett helt varv galopp. Kommer inte riktigt ihåg ordningen.


Den 26 augusti 2007 tidigt på morgonen mådde jag jättedåligt, hade så ont i magen och kunde inte äta för att jag var såå nervös. Åkte tidigt till ridklubben i Gällivare och satt in hästarna i gäststallen och så. Tittade på några andra ekipage och sen var det min tur. Gick och gjorde Dröjmjur i ordning och värmde upp på en bana, mina ridbyxor var nytvättade och sadeln var nysmord så det lät ju hur mycket som helst när jag guppa runt på hans rygg.

Just innan de öppnade "grinden" till ridbanan så ville jag bara vända om sticka därifrån. Var verkligen nervös, trodde att allt skulle gå fel.



Men allt gick jättebra, skrapade ihop iallafall några poäng. Hamnade bland dom sista men jag är så nöjd ändå. Jag är så stolt över att han tog tölt och den gick bra, mycket bättre än jag trodde.

Synd bara att det inte hanns med en till tävling för det hade jag verkligen velat.

Godi Frá Móeidarhvoli
(Dröjmur)
The one and only


Den finaste av dom finaste <3

Kommentarer
alexandra

<3

2009-08-27 @ 08:50:48
Hemsida/blogg: http://alexandranorlin.devote.se
Josefine

Nu fick jag tårar i ögonen...

2009-09-02 @ 17:27:41
Hemsida/blogg: http://josefjong.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort