vart tog kudden vägen?

Igårkväll gick jag och la mig vid halv elva, hade tre kuddar i sängen. Jag vaknade på natten och såg att ena kudden var borta, kollade ner på golvet och såg där att det var nåt mörkt så jag tänkte att den farit ner på golvet. På morgonen vaknade jag, klev upp och gick till köket. Så frågar mamma "vems kudde är det här?", tittade dit och där i hallen ligger min tjocka, blåa kudde. Hur kom den dit?? Har jag gått i sömnen?? Ett mysterium som kommer att stå olöst.



Skolan är så gott som över, inga läxor och inlämningar kvar innan jul. Imorgon har vi bara ett gympapass och sen är det jullov. Fasiken vad skönt. Men jag gnager ännu på ett problem, pengar! Varför ska det behöva finnas, det ger en bara bekymmer. Jag har 111:- nu som jag behöver till imorgon när vi ska laga middag. Ska på stan med Evelina efter skolan också, men jag måste hålla mig borta från att köpa något. På lördag tänkte jag ju fara på dollar bland annat med Jens och Jenny. Det kommer inte riktigt gå ihop.

Har redan bett mamma om pengar en gång och jag vill inte fråga igen. Nåja, det ska väl fixa sig. Nog för att det alltid är detta problem. Får helt enkelt sluta äta och spara pengarna isället. Varför inte ge minst 1400;- i studiebidraget!?

Ikväll är det innebandy men jag orkar inte gå, jag har så ont i armen. Jag kan knappt böja på den, så hur ska det då gå att skjuta iväg bollen och sen kanske man råkar "tackla" någon. Jag tog ju svinvaccinet på tisdag så jag har fått en stor rund rodnad på armen, samt en liten bulle. Skulle aldrig kunna göra om det, det gjorde faktiskt ont.

Stannar hemma istället och skriver på en uppgift om människosyner, den kan egentligen lämnas in efter jul men jag vill göra klart den.



Kommentarer
Linnea

haha Linnea kolla i min blogg från luciashowen då hästen sprang lööös :P fast början är typ bara rolig :D

2009-12-17 @ 20:54:52
Hemsida/blogg: http://saraliiinnea.blogg.se/
Malin

Sv: Jag bor på Åland :-)

2009-12-17 @ 21:34:50
Hemsida/blogg: http://mejlajn.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort