Ge mig sovmorgon och en lägenhet!

Nu är jag tillbaka till stan igen, åkte redan vid halv fyra från byn. Har varit hos Pernilla typ hela kvällen, åt grekisk pyttipanna där och sen smaskade vi gott framför tvn :)

Helgen har ej erbjudit mycket, har ju varit så kallt så det har inte blivit nå skoter för min del. Utan nu får jag vänta tre veckor :( jobbar ju två helger nu. Det suuger.


 Varför kan det inte vara sånt här väder hela tiden?

Och imorgon börjar jag redan klockan sju och slutar halv fem. Tungt.

En ny lägenhet vill jag också ha. När jag kom till lägenheten idag och gick på toa luktade det jättemycket bajs och skit, usch. Det brukar oftast lukta sopor och skit här ute i korridoren också. Nä så hittar jag nån fin etta med hyfsat billig hyra tar jag den. Orkar snart inte bo kvar här längre. Man bara går och väntar på att taket ska rasa in eller att hissen ska gå sönder.

Nåja, en lägenhet och ett jobb är det svåraste att hitta i detta samhälle. Man skulle ta sin familj och flytta till Uppsala eller Karlstad. Det är fina städer, mycket finare än Gällivare. Där är det trevligare folk och mer affärer. Fast allra bäst vore ju om det fanns en affär i Nilivaara och att man var stenrik. Då hade man kunnat bo där hela livet.

Jag borde egentligen sova nu, men varför? Man är ändå lika trött hur länge man än sover.

Men jag har inte så mycket mer att säga här i bloggen och det finns inget roligt att titta annars på internet så man kanske tar och släcker lampan iallafall.

Jo förresten, i fredags hände det inte mycket på jobbet. Följde mest med och tittade hur allt gick till. Var även och tittade på nå gubbar som spelade med gamlingarna. Sen fick jag rejsa med en gubbe i rullstol till matsalen. Sen kutade jag hem och slängde i mig lunch och stack till ind.valet.

Jag får väl ta och skriva imorgon om min fjärde dag på praktiken :)

Godnatt!

Kommentarer
Tobias

Gud vilken mysig bild!

2009-02-09 @ 16:22:20
Hemsida/blogg: http://grymtroligperson.blogg.se/
Tobias

lät ju nice med skoterkurs :D

2009-02-09 @ 18:56:34
Hemsida/blogg: http://grymtroligperson.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort